آموزش نکات حرفه ای اینستاگرام

شاید در شروع مقاله های آموزشی اینستاگرام، بهتر باشد نکاتی را به شما بگوییم که اگر صفحه شما در ه رسطحی باشد استفاده از آن می تواند مفید واقع شود.

۱- از Business account استفاده کنید

نکته اول حساب های تجاری است! استفاده از حساب تجاری به شما امکان استفاده از مواردی را میدهد که در حساب عادی ممکن نیست، از جمله:

Insights Instagram (به نکته ۱۶ مراجعه کنید)
خرید اینستاگرام (به نکته ۱۳ مراجعه کنید)
اطلاعات تماس و یک دکمه call-to-action

یک اکانت برای تاثیرگذاری بیشتر روی کاربر نیاز به بررسی رفتار آنها دارد. از طرفی کاربر باید بتواند به راحتی با صفحات در ارتباط باشد. پس در اولین فرصت صفحه خود را به حالت تجاری ارتقا دهید.

۲- اهداف خود را برای کاربران مشخص کنید

تمام صفحات اجتماعی ابزار هستند. اما تا مشخص نکنید که هدفتان از فعالیتتان چیست، نمی توانید از این ابزار ها به درستی استفاده کنید.

بازاریابی اینستاگرام می تواند با یک یا چند هدف بازارایابی زیر انجام شود:

  • آگاهی ازافزایش برند
  • رقم زدن اتفاقی جدید
  • تعریفی جدید از برند
  • رسیدن به اهداف فروش

۳- مخاطب خود را تعریف کنید

شما میتوانید با کمی تحقیق مخاطبان هدف خود را در اینستاگرام شناسایی کنید. به عنوان مثال ، این آمار را نگاه کنید:

فعال ترین کاربران اینستاگرام بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند.
کاربران شهر های بزرگ نسبت به شهر های کوچک فعال تر هستند.
یادتان باشد، شما باید بازار هدف خود را تعریف کنید تا بتوانید محتوایی ایجاد کنید که مستقیم با آن مخاطب صحبت کند.

۴- به پروفایل خود سروسامان دهید

شما باید فقط در ۱۵۰ کاراکتر بهترین تعریف را از برند خود داشته باشید و مخاطب را قانع کنید تا شما را دنبال کند.

البته شما در پروفایل اینستاگرام خود چند فیلد دیگر نیز دارید تا نشان دهد برند شما چیست و افراد بتوانند شما را ارحت تر پیدا کنند. مانند:

نام شما: ۳۰ کاراکتر
نام کاربری شما: حداکثر ۳۰ کاراکتر
وب سایت شما: یک URL قابل کلیک که می توانید هر زمان که دوست دارید تغییر دهید
دسته بندی: یک ویژگی تجاری است که به تعریف برند شما کمک می کند
اطلاعات تماس: مواردی که کاربران بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند

بازاریابی اینستاگرام

۵- عکس پورفایل مناسبی انتخاب کنید

برای بسیاری از برند ها، عکس پروفایل همان لوگو است. این عکس به شما اعتبار می دهد و به کاربران کمک میکنند شما را راحت تر بشناسند.

۶- محتوای بصری قانع کننده ایجاد کنید

اینستاگرام یک رسانه بصری است ، بنابراین به راحتی می توانید محتوای قابل قبولی برای کاربر ایجاد کنید. البته شما نیازی به تجهیزات عکاسی حرفه ای ندارید ، اما فراموش نکنید که عکس های شما باید واضح باشند و اصول عکاسی چون قاب بندی مناسب، نور مناسب، فکوس، افکت ها و… در آن به درستی رعایت شده باشد.

مهمتر ازین موارد، فراموش نکنید که تصاویر شما میباست قانع کننده باشند، یعنی داستانی را برای کاربر تعریف کند و یا مخاطبتان را هیجان زده کند.

در اینجا چند نکته را مرور میکنیم:

پست های پشت صحنه: به دنبال کنندگان خود اجازه دهید تا نگاهی به دفترکار، روند تولید و گوشه های از فعالیت های شما بیندازد.
تصاویر متنی: میتوانید محتوای جذابی را بدون نیاز به عکس و تنها با بازی با کلمات تولید کنید.
UGC: محتوای تولید شده توسط کاربر میتواند بسیار طبیعی و قانع کننده باشد.
پست های آموزشی: آموزش کاربران در حوزه کاری خود، میتواند برای کاربران بسیار جذاب باشد.
ویدئو: حداکثر مدت زمان ارسال ویدیو در اینستاگرام ۶۰ ثانیه است ، اما می توانید با IGTV ویدئو های طولانی تر هم قرار دهید.
امیدواریم دید مناسب ترین نسبت به محتوای قانع کننده پیدا کرده باشید.

۷- ظاهر منظمی در اینستاگرام داشته باشید

نکته اینستاگرامی بعدی مرتب بودن ظاهری صفحه است. هنگامی که تصمیم گرفتید چه نوع محتوایی را منتشر کنید، باید به این فکر کنید که چگونه به نظر می رسد. استفاده از رنگ ها و موارد زیبایی شناسی میتواند به جذاب تر شدن پروفایل شما کمک کند.

باید در نگاه اول، پروفایل شما کاربر را جذب خود کند و به مخاطب کمک کند تا دیدگاه مناسبی از صفحه شما بدست آورد. یک نمونه عالی حساب اینستاگرام mr.pokee ، خانه یک جوجه تیغی و گربه ای است که “برترین ماجراجویان جهان” نامیده می شوند.

پروفایل اینستاگرام

۸- از کپشن(توضیحات) مناسبی استفاده کنید

درسته که گفتیم اینستاگرام یک رسانه تصویری است، اما این بدان معنا نیست که بخواهید توضیحات را نادیده بگیرید. صدای برند شما به اندازه ظاهر برند شما اهمیت دارد. توضیحات هم مانند تصاویر، باید در بین پست ها هماهنگ باشند.

توضیحات اینستاگرامی می توانند حداکثر ۲۲۰۰ کاراکتر داشته باشند، بنابراین می توانید از آن برای هر کاری استفاده کنید، از یک حرکت سریع گرفته تا داستان پردازی دقیق. دو سطر اول متن ظاهر می شود بدون اینکه نیاز به کلیک روی بیشتر باشد.

یادتان باشد که بیشتر افراد حوصله خواندن تمام متن را ندارند و در همان چند سطر ابتدایی به دنبال منظور شما هستند.

ما طول های زیر با برای نوشتن توضیحات پست های اینستاگرامی پیشنهاد میکنیم:

نوشته های ارگانیک: ۱۳۸-۱۵۰ کاراکتر
تبلیغات اینستاگرام: ۱۲۵ کاراکتر
البته فراموش نکنید که اگر حرف بیشتری برای گفتن دارید و یا قدرت قصه گویی قابل قبولی دارید به نوشتن ادامه دهید.

توضیحات شما باید واضح، قابل قبول و جذاب باشد.

۹- از هشتگ استفاده کنید

به نظر من هشتگ یکی از نکات مهم در استفاده از اینستاگرام است. هشتگ راهی مهم برای افزایش دیده شدن شماست.

در یک پست اینستاگرام می توانید از حداکثر ۳۰ هشتگ استفاده کنید. اما ، دست نگه دارید!

توصیه می کنیم در هر پست بین پنج تا نه هشتگ استفاده کنید. بیشتر از این می تواند اینستاگرام را به اینکه شما استفاده اسپم از هشتگ میکنید حساس کند.

برای استفاده بهینه، هشتگ هایی را انتخاب کنید که:

مرتبط هستند.
مخصوص صفحه شما هستند.
از گزینه های تشویقی چون #فالو و #لایک استفاده نکنید

۱۰- تعامل داشته باشید

اگر می خواهید در اینستاگرام شانسی داشته باشید ، باید تعامل کنید. ارسال محتوای با کیفیت عالی است ، اما اگر نظرات را نادیده بگیرید و هرگز با هیچ پروفایل دیگری تعامل نداشته باشید، پیشرفتی نخواهید داشت.

حداقل ، به نظرات ارسال شده در فید پاسخ دهید. اکانت های مختلف و معروف را فالو کنید، لایک کنید، کامنت بگذارید و خود را به مخاطبین فعال نشان دهید. البته مواظب باشید که فعالیت شما تبلیغاتی به نظر نیاید.

اگر کسی شما را در یک پست تگ کرده است ، آن را بررسی کرده و به دنبال فرصت هایی برای تعامل باشید.

۱۱- از استوری ها غاقل نشوید

نیمی از مشاغل در اینستاگرام از Stories استفاده می کنند. و اغلب نتایج بسیار خوبی هم کسب می کنند: یک سوم از بیشترین بازدیدهای استوری توسط مشاغل ارسال می شود. استوری ها بخش مهمی از استراتژی خوب بازاریابی اینستاگرام هستند.

استوری های اینستاگرام تنها پس از ۲۴ ساعت ناپدید می شوند. پس این مورد میتواند نشان دهنده پویا بودن پروفایل شما باشد.

چند استراتژی مفید برای استوری ها را ببینید:

  • داستانی را بگویید: پیامی را در ذهن داشته باشید ، حتی برای یک لحظه.
  • تعامل دریافت کنید: از ویژگی های استوری مانند نظرسنجی و سؤال استفاده کنید.
  • از یک call-to-action استفاده کنید: برای اتصال لینک های بیرونی اینستاگرام
  • به کلمه “بالا بکشید” قناعت نکنید. شما باید دلیل مناسبی برای مخاطب خود بیاورید تا قبول کنید که لینک را به بالا بکشد.
  • مناسب باشید: مانند فید اینستاگرام ، استوری های شما باید با برند و زیبایی شناسی شما مطابقت داشته باشند.
  • برای اینکه از استوری به طور حرفه ای استفاده کنید، مطلب ترفند های استوری اینستاگرام را مطالعه نمایید.

۱۲- برای تقویت خود از هایلات ها استفاده کنید

ما همه مؤلفه های بیوگرافی اینستاگرام شما را در نکته ۴ پوشش داده ایم، اما یک مؤلفه را ذکر نکردیم.

شما می توانید آلبوم های هایلایتی ایجاد کنید تا محتوای اصلی Stories خود را حفظ کنید، این هایلات ها با گذشت ۲۴ ساعت ناپدید نمی شوند. هایلایت های شما درست زیر بیوگرافی شما ظاهر می شوند، و می توانید برای هر یک از آنها کاورهای سفارشی ایجاد کنید.

این مورد به فالوور های شما این اجازه را میدهد که کسب و کار شما را بهتر بشماسند.

هایلایت اینستاگرام

۱۳- خرید اینستاگرام را امتحان کنید

یکی دیگر از دلایل استفاده از business account ویژگی خرید اینستاگرام است. این ویژگی که برای حساب های شخصی در دسترس نیست ، به شما امکان می دهد تا محصولاتی را مستقیماً از پست ها و استوری های اینستاگرام بفروشید.

۱۴- در زمان های مناسب ارسال کنید

آیا می دانید بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام بسته به صنعت شما متفاوت است؟ درسته.

ما ۲۵۸،۹۵۶ پست از ۱۱ صنعت مختلف را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم و دریافتیم که واقعاً یک زمان بهترین برای ارسال وجود دارد.

مسافرت و جهانگردی: چهارشنبه ۹ صبح تا ۱ بعد از ظهر.
رسانه و سرگرمی: یک شنبه و سه شنبه ساعت ۱۲ الی ۳ بعد از ظهر.
غذا و نوشیدنی: چهارشنبه، ۱۲ بعد از ظهر.
خرده فروشی: یک شنبه ، سه جشنبه و چهارشنبه، ساعت ۱۲ بعد از ظهر.
خدمات حرفه ای: یک شنبه ، دوشنبه و چهارشنبه، ساعت ۹ یا ۱۰ صبح.
خدمات غیرانتفاعی: یک شنبه ، ۱۰ صبح یا ۴ بعد از ظهر.
تجارت الکترونیکی غیر خرده فروشی: سه جشنبه ۴ یا ۹ بعد از ظهر.
داروخانه و مراقبت های بهداشتی: دوشنبه و جمعه ۹ صبح.
مراقبت شخصی: سه جشنبه و چهارشنبه، ۱ ، ۲ یا ۳ بعد از ظهر.
فناوری: شنبه و یک شنبه ، ساعت ۲ بعد از ظهر.
تحصیلات: سه شنبه ، ۴ یا ۵ بعد از ظهر.

۱۵- یک مشارکت تاثیرگذار را امتحان کنید

کار کردن با یک influencer می تواند ضمن اینکه برند شما را در معرض مخاطبان جدید قرار دهد ، به اعتبار شما کمک کند. یک نظرسنجی توسط CivicScience نشان داد که ۱۹٪ از مصرف کنندگان آمریکایی بخاطر توصیه اینفلوئنسرها اقدام به خرید کرده اند.

۱۶- استراتژی خود را تجزیه و تحلیل کنید

مهم نیست که شما در حال حاضر در بازاریابی اینستاگرام چقدر خوب باشید، همیشه می توانید بهتر باشید. بهترین راه برای بهبود نتایج این است که از آنچه قبلاً انجام داده اید بیاموزید. و بهترین راه برای انجام این کار مطالعه تمام اطلاعات موجود در اینستاگرام Insights است.

منبع

امتیاز دهی

نام: نکات آموزشی اینستاگرام

توضیحات: اگر در کار با اینستاگرام تازه کار هستید و یا میخواهید حرفه ای تر از قبل با آن کار کنید نیاز به مرور این نکات دارید.

نویسنده کتاب: اوکی فالوور

ارائه دهنده: اوکی فالوور

لوگو ارائه دهنده:

نکات آموزش اینستاگرام

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
4 (1 رای)
محصولی در سبد خرید وجود ندارد